Om digital kommunikasjon i Husleietvistutvalget
Rask og sikker kommunikasjon
Husleietvistutvalget har digital saksbehandling. Det betyr at vi sender brevene våre digitalt til deg som har en sak hos oss. Videre kan du fylle ut klageskjema, tilsvarsskjema eller tilleggsinformasjon digitalt. Dette er både raskt og sikkert.
Trenger du hjelp til bruk av våre digitale tjenester?
Har du mottatt brev fra oss i din digitale postkasse, finner du en enkel veileder for bruk av Digipost her. Hvis du trenger hjelp eller har spørsmål om digital post, kan du ta kontakt med Digipost, e-Boks eller Altinn.
Les hjelpetekster og informasjon før du sender inn skjemaer til oss. Tekstene er skrevet for å hjelpe deg i den digitale kommunikasjonen med oss.
Skulle du likevel ha behov for veiledning, kan du ta kontakt med oss på telefon eller e-post.
Nedenfor kan du lese mer om hvordan du mottar brev fra oss og om hvordan du sender inn informasjon.
Hvordan mottar du brevene våre?
Privatperson
Som privatperson mottar du brevene i din digitale postkasse. Digital postkasse fra e-Boks og Digipost gir deg en sikker løsning for å motta og oppbevare viktig post fra det offentlige digitalt. Det er gratis å opprette og bruke digital postkasse, og du kan lagre brevene der så lenge du ønsker.
Dersom du ikke har aktivert en digital postkasse, mottar du brevene i vanlig post. Brev sendt med posten fører til lengre saksbehandlingstid.
Se en kort video om digital postkasseOpprett en digital postkasseGå til DigipostGå til e-BoksSjekk innstillingene dine
Som privatperson må du sjekke innstillingene for varsling i din digitale postkasse. Sørg for at du får varsel per e-post og/eller SMS når du har fått brev fra oss.
Sjekk at varsel per e-post ikke har havnet i din søppelpostkasse.
Hvis din digitale postkasse ikke har vært brukt de siste 14 månedene, kan den være inaktiv.
Bedrift
Opptrer du på vegne av en privat virksomhet, mottar du brevene digitalt i Altinn.
Mer informasjon om digital kommunikasjon med virksomheter:
Gå til AltinnOffentlig virksomhet
Opptrer du på vegne av en offentlig virksomhet, mottar du brevene digitalt i eget fagsystem eller i Altinn.
Mer informasjon om digital kommunikasjon med virksomheter:
Gå til AltinnHvordan sender du inn informasjon til oss?
Hvis du skal sende inn en klage til Husleietvistutvalget, kan du fylle ut vårt digitale klageskjema.
Send inn klageHvis du har blitt klaget inn, kan du fylle ut vårt digitale tilsvarsskjema.
Jeg har blitt klaget innØnsker du å sende inn annen informasjon, ber vi om at du benytter vårt digitale skjema for tilleggsinformasjon.
Husleietvistutvalget kan ikke motta brev fra deg via Digipost eller e-Boks.